55 555 mil - w trzy lata dookoła świata

Z Lizbony do Lizbony wokół Hornu (dwukrotnie!), Nowej Zelandii, Tasmanii, Przylądka Dobrej Nadziei i wzdłuż wybrzeży obu Ameryk. Dla Michała Palczyńskiego, który samodzielnie zaplanował i zrealizował ten rejs, finansując go z wpłat uczestników (przez jacht przewinęło się aż 210 osób), wiatry i wody całego świata były przychylne. Żeglując przez niemal wszystkie strefy klimatyczne, wszędzie dotarł bezpiecznie i „na czas", nie doświadczył przy tym żadnej poważnej awarii.

Odwiedził 40 krajów, lądował na najodleglejszych wyspach (m. in. na Pitcairn i Wyspie Świętej Heleny), przez ponad miesiąc eksplorował gigantyczne równikowe rzeki z ujściem Amazonki włącznie, zdążył też spędzić intensywne 2 tygodnie w Nowym Jorku. Suma wyszła wspaniała: dokładnie 55 555 mil morskich.

 

opr. Sebastian Drausal

e-mail: s.drausal@gdynia.pl

14.03.2017 06:00 Ocena: 0

Zobacz także:

20 mln zł na kanalizację deszczową z programu Infrastruktura i Środowisko

Gdynia ma powody do zadowolenia. Ministerstwo Środowiska przyznało miastu 20 milionów złotych unijnej dotacji na rozwijanie systemu gospodarowania wodami opadowymi, czyli tak zwaną deszczówką. Łatwiej będzie przeciwdziałać skutkom zmian klimatycznych, w tym efektom coraz częściej występujących nagłych i gwałtownych ulew. I to jest bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców dzielnic, które do tej pory były narażone na lokalne podtopienia. Podpisanie umowy w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej odbyło się 20 marca.

Gdynia oczaruje Francuzów

Nie tylko silna oferta biznesowa, ale i promocja miasta – taki jest cel Gdyni podczas rozpoczynających się jutro w Cannes jednych z największych na świecie targów nieruchomości - MIPIM 2017. Dzięki specjalnemu spotowi „City of the Future” pokazywanemu w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na francuskiej riwierze, o walorach naszego miasta dowiedzą się dziesiątki tysięcy osób odwiedzających Cannes w tym czasie.

Pokaz mody 'Marka wspiera markę'

Nawet najpotężniejsi gracze przyznają, że nie byłoby biznesu bez współpracy. To dzięki umiejętności łączenia i współdziałania mogły powstać giganty. Projekt „Marka wspiera markę” podąża tym śladem łącząc we współpracy polskich twórców, przy okazji włączając do przedsięwzięcia Gdynię.